ROSA

Jag borde ha skrivit det här för en vecka sedan, men bättre sent än aldrig.

I dag ska det röstas. 
Jag röstar rosa, på Soraya Post.

Vissa tycker en röst på FI är en bortkastad röst. 
Der tycker inte jag.

Tänk så här:
Om du ser någon bli mobbad dag ut och dag in. Och låtsas nu att du är en modig person som vågar stå upp mot mobbarna.
Men tänk om du istället säger till den mobbade -nej alltså det är ingen ide att jag säger till, dom kommer fortsätta imorgon ändå.

Hur tror du det skulle kännas?

Tänk om vi tillsammans röstar fram Soraya! Tänk vilken signal till Bryssel!
Att vi går före och visar att alla är lika mycket värda. Alla får vara med!

Tänk om vi kan vara ett land som inte följer de kalla vindarna som blåser.

Hade inte der varit fantastiskt!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0