viiii är en kolloniii...

...kan inte låta bli att sjunga denna melodiii.

Idag har jag varit ute vid Sofias koloni och kikat. Vi ska nämligen vara med där och odla!
Ska bli så spännande!
Det är mycket gräsyta och det känns bra. Vi har tänkt lite att ha det som vår trädgård i sommar. Så man slipper sitta inne i en varm lägenhet och häcka.
En plats för frid och lek helt enkelt.



Här ser ni där våra grönsaker kommer hålla till.



Här är hela lotten. Det finns redan blommor, vinbär, hallon, blåbär och lite annat.
Sofia har haft den i fem sommrar nu så och det känns skönt!
Bra att ha någon rutinerad att fråga. Vi har ju liksom noll koll!

Om någon mer än jag är uppvuxen med Djurensbrevlåda så förstår ni vilken sång jag får på hjärnan så fort jag tänker på kolonin...viii är en koloniii, kan int....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0