släktdrag

Igår var jag ju som sagt på linsundersökning.
Och ibland, eller oftast, är det bra att man vet om sina brister och har omfamnat dem.

Jag satt där i stolen i godan ro, pratade ögon och annat. Plötsligt säger optikern
-Ja och du är ju gravid! Grattis! Alla är ju gravid ja du såg ju hon i.....................min syster också, men ni känner ju inte varandra. Men jag ser att ditt vänstra öga hänger lite (!).

Låt oss titta på morgonens bild:



Ja men visst! Det hänger ju lite!
 
- Ett släktdrag svarade jag. Är alltid så.
- Jaha! Sa han. Konstant lite flörtande alltså!

Japp!
Tur att man inte tar åt sig, utan vet vad man har att spela med!
Konstant flörtande.......den var ny!
Sådana är vi - Ljungqvistarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0