jag hade en dröm

När jag var barn trodde jag att Sverige var ett bra land.
Jag trodde att politiker och polis var att lita på.
Jag trodde att dom som styrde gjorde rättvisa val.
Jag trodde Sverige tog hand om och hjälpte utsatta.

Jag tror inte det längre.

För mig har Sverige blivit kallt och hårt.
För mig har Sverige blivit som Nazi-Tyskland.

Ett land som förföljer utsatta människor.
Ett land som använder sig av fula metoder.

Tänk att bli bortförd, kidnappad, av svensk polis. Utan att få säga hej då till när och kära. Och kanske flygas ut till ett land där man vet att man kommer dö.

Är det så här de ska vara?

Jag är inte stolt att vara svensk just nu.
Jag är rädd att dom jag möter tror att jag är en sådan svensk.
Och varför skulle dom inte tro det?

Jag önskar att det jag trodde när jag var barn var sant. För det borde det vara.

Sverige, vi är så mycket bättre än det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0