vargen knackar på

Jag vet inte vart jag ska börja.

Fick höra en absurd sak idag.
Att folk försöker dra av kvinnor deras slöja!

Det är ju som om någon skulle försöka dra av mig min kjol! Jag går inte runt i bara trosor för att jag vill dölja vissa delar av min kropp.
Den som har slöja vill ju uppenbarligen göra det samma och har all rätt till det!
Den som drar av slöja / kjol borde dömas för ofredande.

Gravid kvinna misshandlas och blir medvetslös. Det nämns inte i media. Antagligen nämns det inte för hon bar slöja.

När ska vi, media och politiker ta vårt ansvar?
Vi måste visa att vardagsrasism inte är ok!

När vargen knackar på säger hen inte "Det är vargen, öppna gris lilla!"

Även SD är smarta nog att inte säga "Hej! Vi är rasister!".

För vi vet att det inte är ok att vara rasism.
Men om det är ok att vara vardagsrasist så blir nästa steg inte så stort längre.

Ta ditt ansvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0