sjukhusbesök

Idag var vi på ett extra barnmorskebesök. Bullen har inte växt som hen ska de senaste veckorna (eller sjunkit så långt ner i mitt bäcken så magen inte växer) så åkte in för att mäta idag igen.
Ingen tillväxt idag heller och minskade fosterrörelser innebar en tripp till Östra Sjukhuset.

Fick sitta i 30 min och mäta CTG. Bullen sov tydligen, men gick att väcka genom att jag drack två glas vatten(?!). Som då landade "på" Bullens rumpa så hen vaknade! Galet!
Sedan var det dags för ultraljud med en torr, men förvånansvärd rolig doktor. Han sa att CTG kurvan var så fin att man kunde gråta. Skönt det!

Allt såg bra ut även här. Skönt. Innan vi gick frågade han om vi visste vad det skulle bli, nej svarade vi, vill ni veta undrade han, nej svarade vi. Men galet spännande att han vet!

Så nu är det nya tag som gäller för mig. Var lite sur när jag åkte hem. Det är jätte skönt att Bullen mår bra, men kunde dom liksom inte ha passat på och plocka ut hen då? Är så trött på väntan!

Men som sagt, nya tag! Ska ägna min lediga tid på Hulda. Och vara mer positiv.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Heja bullen friskt humör!

2013-04-17 @ 08:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0