sommar sommar sommar

Jag längtar väldigt mycket till sommaren! Så där galet mycket.
Och det är inte utan anledning.
Sedan jag träffade Erik har jag inte haft någon riktig sommar. Jag har jobbat hela sommrarna. För att spara pengar, till flytt, till förlovning och till bröllop.

Dom två senaste sommrarna har jag på grund av medicinska själ inte heller fått bada. Så på två sommrar har jag sammanlagt badat fyra gånger! FYRA!!

I sommras var jag stor som ett hus. Spenderade hela dagarna i stödstrumpor, vilket innebar att jag knappt gick ut. Vill ju inte gå ut i klänning och hudfärgade stödstrumpor som värsta tanten.
Men att gå ut i jeans när det är 28 grader varmt är inte så härligt heller.

Men jag badade  som sagt ändå två gånger. Med en hel strand stirrande på dig. Men vem skulle inte göra det?
En hudfärgad flodhäst i bikini. (det var så jag kände mig!)

Erik säger att jag ser ut som en gravid barbie, väldigt snällt måste jag säga.

Sommaren 2010 var min semester fjällvandring. Helt underbart! Men kan ändå inte riktikt räknas till sommar sommar. Bad blev det, väldigt kalla dock!

Men i sommar ska jag inte jobba ett dug!
Och vart jag än är i våst avlånga land så kommer jag ha nära till vatten.

Först blir det på Hannusbacka, då ska jag simma runt i vättern. På Hjälmared finns en sandstrand som jag och HUlda ska utnyttja. Sedan älskade svartviken med 20 meter till stranden (!). Hur Osby har det med badplatser vet jag ingenting om, men osbysjön kan man ju ialla fall titta på.
Skånesemester vankas här näst. Utmed kusten, havsbad!

Det kankse inte framgår men bad och sol är en viktig del av min sommar.
Men om det blir en regnig sommar gör det inget, för när solen väl tittar fram kan jag bada och sola hur mycket jag vill.

Som ni kanske förstår. Jag längtar till sommaren. Men först vår, snö och slask.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0