en del av mig

Det är svårt det här med att göra presenter.
Just nu gör jag så många jag hinner med. Lite för att det spara pengar, har ju så mycket material hemma, men självklart mest för att det är roligt.
...lite också för att göra reklam för mig själv. Man får ju gärna beställa saker av mig. Broderade och sydda saker.

Men tillbaka till gjorda presenter. Jag känner ofta att det kanske inte är nog med något jag gjort. Lite som man ger bort något man gjort i slöjden (misstolka nu inte detta JAG blir fantastiskt glad om jag får något som är gjort i slöjden), det man gjort i slöjden har liksom inget ekonomiskt värde, det kan väl vem som hellst göra.

Om jag köper en sak så kanske personen inte tycker om den, men jag har ju ändå köpt den.
Om jag gör något är det lite som att jag ger bort en del av mig själv, och om personen då inte tycker om det. Då är det ju mer mig dom inte tycker om.

Så kan man ju inte säga men, en sak är bara pengar, en sak jag slöjdat är mer känsligt. Står ju för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0